Tuesday 29 March 2022

Kelas Kuliah Minggu 2 - Asas Grafik

Tarikh: 30/3/2022

Hari: Rabu


Kuliah hari ni aku dapat belajar tentang elemen asas grafik. Kalau korang nak tahu, elemen asas grafik ni ada lima, antaranya mudah,warna,teks,kesesuaian dan keseimbangan. 

Antara penglibatan aku dalam kelas hari ni, 

1) Aku dah bagi pendapat aku tentang 5 elemen yang ada dalam gambar yg Prof tunjuk. First, aku dapat gambar pemandangan yang ada gunung,jalan raya dengan rumput dan langit. Memang cantik gambar tu. So, dengan gambar tu aku boleh huraikan elemen asas macam mudah, kesesuaian yang ada dalam gambar tu.

2)Aku bagi pandangan aku setuju dengan pendapat Prof. yang mengatakan satu gambar ruang tamu ni padat dengan adanya pasu bunga dekat atas meja tengah tengah tu. So, kiranya pemahaman aku lebih kurang lah dengan Prof. Hehehe..


So, ini jelah penglibatan aku untuk kuliah hari ni. Aku suka tajuk hari ni.. Best. 

Dan aku harap kuliah kuliah lepasni, aku dapat libatkan diri dengan aktif lagi. πŸ˜€








No comments:

Post a Comment

Kehadiran Kuliah

KEHADIRAN KULIAH DAN AMALI SEPANJANG MINGGU MINGGU 2                          Kehadiran Kuliah (30/3/2022) - Letak telefon di pipi kiri     ...