Tuesday 5 April 2022

Family

 Keluarga Bahagia 💓

    Setiap individu semestinya menginginkan sebuah keluarga yang bahagia. Sama jugalah dengan aku. Meh sini aku nak cerita sikit tentang keluarga aku. Ahli keluarga aku ada 6 orang termasuk ibu ayah dan adik-beradik. Encik Md Nizam Bin Abdul Wahab atau pun orang-orang kampung semua panggil dia Ijam Bond. Ayah aku ni lahir pada 9 September 1968 . Sekarang, dia berkhidmat sebagai seorang anggota polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Sepang. Ibu aku pula diberi nama Norsabarina Binti Sabaruddin. Keluarga aku, adik beradik ibu aku semua panggil ibu dengan panggilan Ina. Ibu aku ni pula lahir pada tanggal 11 Januari 1970 dan dia tak bekerja. Tapi dia jaga anak-anak buah aku bila kakak kakak aku pergi kerja. 

 

Inilah syurga aku.💖

    Kalau nak cakap pasal adik-beradik. Aku ada empat orang adik beradik dan semuanya perempuan. Aku sudah semestinya puteri bongsu dalam keluarga. Aku ada tiga orang kakak yang macam macam perangainya. Ada yang garang, ada yang penyayang dan ada juga yang manja mengalahkan aku yang bongsu ini. 




    Kakak aku yang sulung diberi nama Nurul Naziera yang aku panggil Along. Umur dia 30 tahun dengan ada dua orang cahaya mata yang diberi nama Rania (6 tahun) dan Mateen (7 bulan). Kakak sulung aku ni kerja dia jadi cikgu tadika dekat Little Caliph Kg Baharu Lanjut, Sepang. Lepastu, kakak kedua aku pula nama dia Nurul Nabielahuda atau kitorang panggil dia Adek yang berumur 29 tahun dan bekerja sebagai seorang pengutip hutang di Syarikat Adabi. Suaminya pula bekerja sebagai penghantar barangan. Diorang juga dah ada dua cahaya mata yang bernama Hayfa (5 tahun) dan Ammar (1 tahun).  

      Kemudian, kakak aku yang ketiga atau lebih mesra dipanggil dengan panggilan 'Baby' pula diberi nama Nurul Natasha. Dia kini berumur 25 tahun dan baru sahaja bertugas sebagai seorang guru yang mengajar aliran pendidikan khas (pendengaran) di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Ibrahim Yaacob di Kuala Lumpur. Dan di antara ketiga - tiga kakak ini, saya paling rapat dengan Baby ini kerana mungkin jarak umur kami yang tidak jauh dan sentiasa keluar bersama-sama.

 



Diaoranglah nyawa , jantung, cinta hati dan orang orang yang sangat penting untuk aku.

 

 

 

 


 


No comments:

Post a Comment

Kehadiran Kuliah

KEHADIRAN KULIAH DAN AMALI SEPANJANG MINGGU MINGGU 2                          Kehadiran Kuliah (30/3/2022) - Letak telefon di pipi kiri     ...