Tuesday 5 April 2022

Academic

 

Pencapaian Akademik zaman Sekolah.

    Aku  dah mula bersekolah dekat Tabika Kemas Salak Tinggi sejak berusia 5 tahun. Seterusnya aku bersekolah di Pra Sekolah Sekolah Kebangsaan Salak ketika berumur 6 tahun. Kemudian aku teruskan sesi persekolahan aku pada sesi pagi di Sekolah Kebangsaan Salak pada umur 7 hingga 12 tahun. Manakala pada sesi petang pula aku dapat pendidikan di Sekolah Kafa Jannatul Firdaus Kampung Salak Tinggi, Sepang Selangor. 

    Meh aku kongsi dekat korang keputusan ujian ujian aku zaman sekolah dulu. Aku dah dapat keputusan 8A  dalam Ujian Penilaian Kelas Kafa (UPKK), 4A 1B di dalam Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) dan keputusan Jaid Jidan semasa Penilaian Sekolah Rendah Agama (PSRA). 


                      Gambar sewaktu tahun 6 mengambil keputusan UPSR

    Seterusnya aku melanjutkan pendidikan menengah dekat Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Baru Salak Tinggi Sepang, Selangor Darul Ehsan ketika berumur 13 hingga 17 tahun. Antara pencapaian yang aku telah peroleh  ialah sebanyak 6A dalam Ujian Penilaian Tingkatan 3 (PT3) dan 2A- di dalam Ujian Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) ketika berumur 17 tahun. Kemudian aku  melanjutkan pengajian   di sekolah yang sama dengan menyambung Tingkatan Enam selama satu tahun setengah dalam jurusan Sains Sosial.

            

              Gambar ketika berbuka puasa sewaktu di  Tingkatan 6

     Alhamdulillah, keputusan bagi peperiksaan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM), aku dapat 3.67 dan dengan keujian Dekan. Sekarang, aku tengah sambung  belajar di peringkat Ijazah Sarjana Muda dalam Jurusan Sastera Bahasa dan Linguistik Melayu dengan Kepujian di Universiti Putra Malaysia (UPM). 


 

Gambar semasa mendapat Anugerah Kecemerlangan Dekan STPM 2018/2019


 


No comments:

Post a Comment

Kehadiran Kuliah

KEHADIRAN KULIAH DAN AMALI SEPANJANG MINGGU MINGGU 2                          Kehadiran Kuliah (30/3/2022) - Letak telefon di pipi kiri     ...